قدردان هر سپاس

خدایا


هر شکری را قدر دانی


در حالی که شکرت را


تو خود الهام کرده ای.


(دعای 45 بند 6)

وسعت نعمت

خدایا

نعمت ها را بر خود،

در هر حالی از حالم

و هر وقتی از اوقاتم

گسترده یافتم.


(دعای 51 بند 1)

سخنگوی راستین

الهی...

مددکارم باش تا سخن حق را بگویم؛

اگرچه سخت باشد.

(دعای 20 بند 10)

عینک بزرگ بینی ، بر چشم مردم

خدای من

در میان مردم درجه ی مرا بالا مبر،

مگر آنکه به همان مقدار در نظر خودم فرود آری.

(دعای 20 بند 4)

شالوده ی تقوا

خدایا

گفتار و کردار دوستان اهل بیت را

بر شالوده ی تقوا سامان ده.

(دعای 47 بند 65)

بیداری الهی

خدایا

مرا از خواب غافلان، از خواب آلودگی اسرافکاران، و از چرت خوارشدگان بیدار فرما.

(دعای 47 بند 91)

بینش استوار

خداوندا

بینش مرا در بندگی ات استوار ساز.

(دعای 31 بند 13)

ثابت قدم

پروردگارا


نیت مرا در فرمانبرداری ات ثابت بدار.

(دعای 31 بند 13)

برگردان ، سوی عمل صالح

خدایا


به قدرت خود

مرا به آنچه دوست داری بازگردان.


(دعای 31 بند 17)

آرزوی دیدار

الهی...

رغبتم را آرزوی دیدارت قرار ده.


(دعای ۵۴ بند ۴)

عمل محبوب

خدایا


توفیق عملى را از تو مى‏خواهم


که هر که آن را بجا آورد،


او را دوست مى ‏دارى.


(دعای 54 بند 3)

معراج رضوان

خداوندا

بهره ای از رحمت همیشگی ات را به من عطا فرما

تا آن را نردبانی برای رسیدن به سطح خشنودیت قرار دهم.


(دعای 49 بند 17)

سوغات شب آرزوها

خدای من...

از آمدن در محضرت شرمنده ام.

چون با دست خود سه قفل بر درب درگاهت زده ام:

فرمانی که دادی و من از انجامش غفلت کردم...

نهی هایی که فرمودی و من به مخالفتش شتافتم...

نعمتی که به من بخشیدی و من در شکر آن سستی کردم...

و اما تو را در حالی یافتم که کلید تمامی این قفل ها در دست تو بود...

و آن...

دریای فضل و کرم توست...

چه بسیار دیدم روسیاهانی را که از قطره ای از این بحر، چه بهره ها بردند...

هر گنهکاری با دستی پر از آرزو از پیشگاهت رخت بست...

غفران و بخشش و رحمت و رأفتت را برای خود به غنیمت گرفت و...

رفت...

(صحیفه سجادیه ، دعای 12 بند 1-3)


لطفا بر روی عکس زیر کلیک کنید


نهر نیکی

خدایا...

به من اعتمادی بخش

تا در نزد تو این چنین اعتراف کنم:


"از چشمه ی قضای تو

هیچ نهری نجوشیده است

مگر نهر نیکی".


(دعای 35 بند 3)


جایگاه حق

خدایا...


به تو پناه می برم،
از این که باطلی را در جایگاه حق بنشانم.