روزی هادی


خدای من


ترس اندوه وعده های عذاب


و


اشتیاق پاداش های بهشتی را


روزی ام فرما


(دعای 22 بند 9)

همیشه به یاد خدا


خداوندا


مرا از کسانی قرار ده


که هنگام رفاه


تو را خالصانه می خوانند


(دعای 22 بند 14)

کار خدا زمین نمیماند

خداوندا

کسی که حکمت را نپسندید،

نمی تواند خود را از تو باز دارد.

(دعای 52 بند 3)

یقین صادق

الهی

اطمینانی خالص

در دلمان بینداز،

که با آن ما را

از زحمت طلب کردن

معاف داری

(دعای 29 بند 2)


کلام دوست ، دور از هرچه غیر اوست


خدایا...


ما را از کسانی قرار ده


که اعتراف دارند به اینکه


قران از جانب توست


(دعای 42 بند 6)


در مسیر روزی الهی

خدای من


اگر روزی ات را

 

بر من دریغ نمایی،

 

راهی به آرزویم نیابم،


جز آنکه


روی به درگاهت آرم.


(دعای 21 بند 15)

هشیار و بیدار

خدایا


به یادآوری تو بود که


از خواب بی خبری ام


بیدار شدم.


(دعای 13 بند 16)



حبل بی بدل

خداوندا


اسباب پیوندها


از دستم بیرون رفته،


جز آنچه به رحمتت وصل شده.


(دعای 32 بند 9)

یکطرفه ، سوی پروردگار

خدایا


ای مولای من


جایگاه درخواستم تویی،


نه هرکه از او درخواست شود.


(دعای 28 بند 8)



دور برگردان به سوی خدا

خدایا...


از آنکه نیازمند عطای توست،

                     

رو گردانم.


(دعای 28 بند 3)

آغوش باز پذیرش

ای خدای من


آیا تو بر کسی که


تو را بخواند،


رحم کننده ای


تا من هر چه بیشتر در دعا بکوشم؟


(دعای 16 بند 15)

گنج بی پایان

خدای من


دانستم


هرچه از تو


زیاد درخواست کنم،


نزد دارایی ات


اندک است.


(دعای 13 بند 19) 

خلوت با خدا

خدای من...

تنهایی مناجات با خودت را

در شب و روز

برایم بیارای.

(دعای 47 بند 110)


جمال مصطفی

سپاس خدایی را که زیبایی های آفرینش را برایمان برگزید.
(دعای 1 بند 17)

بیراهه ی ناامیدی

خدایا


هر که برای حاجتش


به یکی از آفریدگانت رو آورد،


بی گمان خود را


در معرض ناامیدی


قرار داده است.


(دعای 13 بند 14)



نعمتِ بی قیمت

خداوندا


به هر سو می نگرم،


نعمت می بینم؛


اما برایش قیمت نمی یابم.


(دعای 13 بند 3)


برکات زمین

خدایا


چشمه ای


از این دریای برکتت


در میانمان بجوشان.


(دعای 19 بند 7)